Blog Post

Svi mi želimo da imamo uspešan i rastući biznis. Da li ste se ikada zapitali koliko stvarno postoji načina  da povećamo naše poslovanje… 10, 100, 1000? U stvarnosti postoje samo tri načina da povećamo naš biznis i to su:

  1. Da imamo više kupaca
  2. Da kkupci više kupuju
  3. Da kupci češće kupuju

Ako stanete i razmislite, videće te da su to jedina tri načina na koja možete povećati obim svog poslovanja. Znači, možete povećati ili tako što ćete imati više kupaca, ili tako što će svaki kupac trošiti više novca pri kupovini i na kraju što će češće trošiti novac kod vas.

Zamislite situaciju da firma prosečno ima 100 kupaca koji troše prosečno 100e i 10 puta godišnje kupuju od te firme. Kada se to pomnoži 100 x 100 x 10 = 100.000 eura. Jednostavna računica.

Ako firma recimo uspe da poveća za 10% svaki taj iznos, onda dobijamo 110 x 110 x 11 = 133.100 eura
Znači jednostavnim povećanjem od samo 10% svake cifre, ukupno je firma porasla za 33%.

Da li vam ovo ima smisla?

I da li je izvodljivo povećanje od 10%?

Ako vi hoćete da povećate svoje poslovanje, onda je važno da sednete i izračunate svoje brojeve. Treba da znate koliko imate kupaca, koliko je prosečna vrednost kupovine po svakom kupcu i koliko često kupuju od vas.

Nakon toga, potrebno je da sebi postavite samo jedno pitanje a to je KAKO?
Kako da povećate broj kupaca?
Kako da kupci troše više novca kod vas?
Kako da češće troše novac kod vas?

I pogodite šta će se desiti ako stalno sebi postavljate ta pitanja. Tako je, počećete da dobijete odgovore. Neki će biti loši i ne praktični, a neki odgovori će se isplatiti. Ko traži taj i nađe, kao što poslovica kaže.

Sada, zašto je ovo sve važno. Svi znamo da ključ da postignemo bilo šta u životu jeste delovanje ili naša akcija. Uslov da budemo delotvorni jeste da imamo jasnoću šta treba da uradimo. Ukoliko nam je u umu kristalno jasno koje rezultate želimo da postignemo i šta je potrebno da se uradi, onda značajno povećavamo verovatnoću da ćemo stvarno to i uraditi.

I obrnuto, ukoliko imamo konfuziju u glavi ili previše opcija, to zna da nas parališe i da budemo pasivni. Kao i pas kome bacite dve koske, često ostane u mestu jer ne zna na koju stranu prvo da ide.

Ako znate da postoje samo tri načina da se poveća biznis i ako tražite svaki dan načine kako da ih poboljšate, onda je vrlo verovatno da ćete to i postići.

Dodaj komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kapetan Mišina 37, Beograd (011) 328-2128
Kosovska 7b, Novi Sad (021) 310-1156