Blog Post

7 saveta kako da vam kupci plaćaju na vreme

7 saveta kako da vam kupci plaćaju na vreme

Biti plaćen za svoju robu ili usluge i imati zdrav gotovinski tok je životna krv svake firme. Međutim, to nije uvek lako postići ali veći deo odgovornosti da to popravimo je na nama.

Od 2007. godine izdajem i šaljem fakture i za to vreme sam sakupio neke od smernica, koji mi danas pomažu da 90% mojih potraživanja budu naplaćena u roku od 30 dana.

Ovo su mojih 7 saveta kako da vam fakture budu plaćene na vreme:

  1. Jasan dogovor oko uslova plaćanja pre početka saradnje

Jasno definisati očekivanja obe strane u poslu je jedan od najvažnijih preduslova izgradnje dugoročne i uspešne saradnje. Svaki put kada započinjem saradnju sa novim klijentom, uvek pitam koja su to očekivanja od nas kao agencije i takođe kažem šta je to što očekujem od njih. Objasnim kada im šaljem svoje fakture i sa kojim rokom, i pitam da li je to u redu. Ako klijent može ispuniti ta očekivanja, tada se rukujemo i počinjemo saradnju. Trudim se da maksimalno ispunim svoj deo dogovora, što isto očekujem i od druge strane.

  1. Izdati i poslati fakture prvog radnog dana u mesecu

U kalendaru uvek imam zapisan podsetnik da prvog radnog dana u mesecu treba da se urade i pošalju fakture za izvršene usluge od prethodnog meseca. U gomili obaveza, vrlo lako se može zaboraviti da se izda faktura kupcu i onda se to radi kade se seti ili ugrabi malo vremena. Ako naučite svoje kupce i klijente da znaju tačno kada će stići vaša faktura, tada je mnogo veća verovatnoća da će vam i platiti na vreme.

  1. Rok za plaćanje 10 dana

U proseku, bez obzira koji datum plaćanja stavite, dužnici će obično kasniti dve nedelje sa plaćanjem. Zato ako hoćete da budete plaćeni u roku od 30 dana, tada napišite da je rok plaćanja 10 dana. Ne sećam se gde sam saznao ovu informaciju, ali u mom slučaju funkcioniše.

  1. Vizuelni pregled potraživanja

Jedno je izdati fakture a sasvim druga stvar je pratiti njihovu naplatu. Pošto smo mi ljudi dominanto vizuelna bića, ja sve svoje izdate fakture pratim u excel tabeli po mesecima i bojama. U redovima mi se nalaze klijenti, a u kolonama meseci. Polja su popunjena sa iznosima faktura za naplatu. Iznosi koji još nisu plaćeni su obeleženi crvenom bojom, a čim neko plati, tu cifru prepravljam u plavu boju. Iako putem knjigovodstvenog programa mogu dobiti ove informacije, ovako vizuelno predstavljena tabela mi mnogo više olakšava praćenje ovog procesa.

  1. Redovno podsećanje

Zadnje nedelje u mesecu, pogledam tu tabelu i klijenima koji se “crvene” (nisu plaćene fakture)  pošaljem email podsetnik. Ukoliko posle par dana i dalje nema uplate, tada ih pozovom telefonom i proverim kakva je situacija. Nije problem probiti rok sve dok se odvija precizna komunikacija između nas i postoji opravdan razlog ne plaćanja.

  1. Budite konkretni

Kada ih pozovem da podsetim za plaćanje fakture, trudim se da ne budem napadan već da u prijateljskom tonu proverim šta je u pitanju ali tako da dobijem precizan odgovor. Postavljam pitanja kao što su: Da li ste dobili fakturu? Kada možemo rešiti plaćanje? Do kada možete uplatiti fakturu?  Izbegavam nejasne odgovore i uvek postavljam pitanja, sve dok ne postignemo prezican odgovor.

  1. Brz prekid saradnje u slučaju nepoštovanja uslova plaćanja

I na kraju, ukoliko klijent par puta ne ispoštuje naš dogovor i stalo prekoračuje rokove plaćanje, tada gledam da što brže i bezbolnije završim našu saradnju. Kao što ja gledam da plaćam svoje račune na vreme, to očekujem i od drugih. Da sam hteo da se bavim dobrotvornim radom ne bih otvorio firmu, već humanitarno udruženje. Novac je nagrada za vrednost koji dajem svojim klijentima. Ukoliko neko misli da ne dobija tu vrednost, tada više nema razloga da nastavimo dalju saradnju.

Dodaj komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Trg Feher Ferenca, Novi Sad (021) 310-1156
Kapetan Mišina 37, Beograd (065) 328-2128