Svi želimo da budemo zdravi i vitalni. Kada nas nešto zaboli, to nam je signal da treba da idemo kod lekara na proveru. Tada proverimo ključne pokazatelje zdravlja kako bismo utvrdili naše opšte fizičko zdravlje, kao što su pritisak ili krvna slika. Nakon toga, u zavisnosti od dobijenih rezultata, znamo šta treba da radimo kako bismo ponovo bili zdravi i osećali se dobro.
U biznisu i poslu je ista stvar. Želimo da imamo zdrav biznis i postoji nekoliko ključnih pokazatelja koji pokazuju u kakvom se stanju nalazi naša firma. A najvažniji pokazatelj jeste profit.
On vam pokazuje koliko efikasno koristite sredstva kojima raspolažete kako biste ostvarivali prihod. Što efikasnije koristite ta sredstva, to ste u stanju da uz što manje troškove ostvarujete veću zaradu.
Ako vam nakon što pokrijete sve troškove (uključujući i porez), ostane profit od 10% ili više, to znači da ste uspešno rukovodili svojim poslovanjem i treba vam čestitati.
U suprotnom, ako su vam troškovi veći od prihoda, tada ostvarujete gubitak. To znači da firma “jede” samu sebe i kad – tad će doći momenat kada ćete morati zaključati vrata svoje firme.U sportu kao i u životu uopšte, ako nešto želite da poboljšate, onda to morate pratiti i meriti. Merenje poboljšava rezultate. I obrnuto, što se ne može meriti, ne može se ni postići.
Ako je profit vaš ključni pokazatelj zdravlja i uspešnosti poslovanja vaše firme, i ako želite da vam ta brojka stalno raste, od vitalne je važnosti da na mesečnom nivou pratite koliko ste bili profitabilni. Dobar knjigovođa ne bi trebao da ima problema da vam obezbedi taj podatak.
Ako vam profit raste iz meseca u mesec, to znači da ste na dobrom putu. Ako vam taj procenat opada, onda imate jasan signal da nešto nije kako treba i da morate preduzeti određene korekcije.
Kada je u pitanju naše telo, onda je to zdrav razum da se prate ključni parametri i ukoliko nešto nije kako treba, da se menja ponašanje. Međutim, većina vlasnika firmi i rukovodica se ne vodi ovim principom kada je u pitanju njihovo poslovanje. Većina problema se može izbeći ako se više pažnje obrati na upozoravajuće signale, kao što je pad profitabilnosti iz meseca u mesec.
Dodaj komentar